Jenna Najar vann Science Slam

AgeCap-forskaren Jenna Najar vann årets upplaga av Science Slam på Vetenskapsfestivalen i Göteborg med sin presentation av hur kulturella aktiviteter kan minska risken för demens.

Jenna Najar, doktorand på AgeCap och vinnare av Science Slam på Vetenskapsfestivalen 2019.

Inför en fullsatt trappa på Världskulturmuseet tog läkaren och doktoranden Jenna Najar hem första priset i årets Science Slam under Vetenskapsfestivalen i Göteborg.
Uppgiften består i att under tre minuter presentera sin forskning på ett så intresseväckande sätt som möjligt. Publiken röstar sedan fram vinnaren. De övriga sju medtävlande forskarna kom från andra universitet och högskolor i Västsverige.

–Jag är lyckligt lottad som har ett jobb jag älskar där jag får möjligheten att presentera min forskning för allmänheten på Vetenskapsfestivalen. Att sedan vinna är förstås en stor bonus, säger Jenna Najar.